الیاسی سرزلی. فاضل (1398 الف). بررسی آسیبهای روانی- اجتماعی بعد از زلزله تحلیل موردی: زلزله سرپلذهاب در سال 1396. مجله مطالعات اجتماعی ایران. 13(2). 28- 5.
-------------- (1398 ب). واکاوی مهمترین مسائل اجتماعی شهر سرپل ذهاب. دشتستان: هامون نو.
امانی. احمد و جعفر قیطاسی (1401). تجارب زیسته نوجوانان با اختلال استرس پس از سانحه ناشی از زلزله سرپلذهاب: یک مطالعه پدیدارشناختی. روانشناسی و روانپزشکی شناخت. 30. 3-16.
پروژه تحقیقاتی بازسازی اقتصادی- اجتماعی مناطق زلزلهزده استان کرمانشاه (1397). دانشگاه تهران. کارفرما: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی.
پریشان. مجید (1390).
کاهش آسیبپذیری در برابر سوانح محیطی (زلزله) با استفاده از رویکرد مدیریت ریسک در بین مناطق روستایی استان قزوین. رساله دکتری. تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کرمانشاه (1397). زلزله کرمانشاه (ازگله- سرپلذهاب). آسیبشناسی و درس آموختهها. تهران: سازمان برنامه و بودجه کشور.
کریمزاده. علی. یاسینی اردکانی. سید مجتبی و حاجی مقصودی. فاطمه (1383). بررسی شیوع ناهنجاریهای روانشناختی نوجوانان پس از رویارویی با زلزله. تحقیقات پزشکی. 2 و 3. 67-56.
محمدپور. احمد (1392).
روش تحقیق کیفی ضد روش. تهران: جامعهشناسان.
محمدخانی. حیالدین و عبدی. حامد (1397). بررسی تجارب زیسته دانش آموزان ابتدایی مناطق زلزله زده کرمانشاه: مطالعهای با روش پدیدارشناسی. پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه.
نادری. احمد و سلیمی. مینو (1400). درآمدی بر انسان شناسی فاجعه. تهران: جهاد دانشگاهی.
Biswas. A. Rahman. A. Mashreky. S. Rahman. F. & Dalal. K. (2010). Unintentional injuries and parental violence against children during flood: A study in rural Bangladesh. Rural and Remote Health. 10(1). 1199.
Borden. K. A. & Cutter. S. L. (2008). Spatial patterns of natural hazard mortality in the United States. International Journal of Health Geographies. 7(64).
Boss. P. L. Beaulieu. E. Wieling. W. Turner and S. LaCruz (2003). Healing Loss, Ambiguity, and Trauma: A Community-based Intervention with Families of Union Workers Missing after the 9/11 Attack in New York City’. Journal of Marital and Family Therapy. 29. 455–67.
Colaizzi. P. F. Valle. R.S. & King. M. (1978). Existential phenomenological alternatives for psychology.Psychological Research as the phenomenologist views it. Oxford University Press.
Cox. R. Scannell. L. Heykoop. C. Tobin-Gurley. J. & Peek. L. (2017). Understanding youth disaster recovery: The vital role of people, places, and activities. International Journal of Disaster Risk Reduction.
Fothergill. A. & Peek. L. (2015). Children of Katrina. Austin, TX, USA: University of Texas Press.
Johnston. D. Tarrant. R. Tipler. K. Lambie. E. Crawford. M. Johnson. V. & et al. (2016). Towards tsunami-safer schools in the Wellington region of New Zealand: Evaluating drills and awareness programs. Australian Journal of Emergency Management. 31(3).
Lai. B. S. Auslander. B. A. Fitzpatrick. S. L. & Podkowirow. V. (2014). Disasters and depressive symptoms in children: A review. Child & Youth Care Forum. 43(4). 489–504.
Laplante. D. P. Brunet. A. Schmitz. N. Ciampi. A. & King. S. (2008). Project Ice Storm: Prenatal maternal stress affects cognitive and linguistic functioning in 5½ year old children. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry. 47(9). 1063–1072.
Myers-Walls. J.A. (2005). Children as Victims of Hurricane Katrina’. Purdue University. W. Lafayette.
Masten. A. S. & Narayan. A. J. (2012). Child development in the context of disaster, war, and terrorism: Pathways of risk and resilience. Annual Review of Psychology. 63. 227–257.
Masten. A. S. & Osofsky. J. (2010). Disasters and their impact on child development: Introduction to the special section. Child Development. 81. 1029–1039.
Perry. R. W. & Quarantelli. E. L. (Eds.). (2005). What is a disaster? New answers to old questions. Philadelphia. PA. USA: Xlibris.
Shonkoff. J. P. Garner. A. S. Siegel. B. S. Dobbins. M. I. Earls. M. F. Mc Guinn. L. et. al. (2012). The lifelong effects of early childhood adversity and toxic stress. Pediatrics. 129(1). 232–246.
Sirin. S. R. & Rogers-Sirin. L. (2015). The educational and mental health needs of Syrian refugee children. Young Children in Refugee Families. Washington. DC, USA: Migration Policy Institute.
Study’. Journal of Child Psychology and Psychiatry. 40(4). 529–36.
Weems. C. F. & Overstreet. S. (2008). Child and adolescent mental health research in the context of Hurricane Katrina: An ecological needs-based perspective and introduction to the special section. Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology. 37(3). 487–494.
Wickrama. K. A. S. & Kaspar. V. (2007). Family context of mental health risk in Tsunami-exposed adolescents: Findings from a pilot study in Sri-Lanka. Social Science and Medicine. 64. 713–723.