- پرتوی، پروین (1386)، نقد پدیدارشناختی و مطالعات تطبیقی هنر، پژوهشنامه فرهنگستان هنر، شماره 6، صص85- 102
- چالمرز، دیوید (1389)، رویارویی با مسئله آگاهی، ترجمه مرضیه لطفی، مجله نقد و نظر، شماره 57، صص50- 86
- دهخدا، علی اکبر (1377)، لغتنامه دهخدا، تهران: انشارات دانشگاه تهران
- شوتز، آلفرد (1371)، چند مفهوم اصلی پدیدارشناسی، ترجمه یوسف علی اباذری، مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، شماره 11، صص 11- 32
- طاهری، عباس (1388)، آگاهی: تعریف و طبقهبندی نوین، ماهنامه چیستا، شماره 258و 259، صص 29- 39
- طرهانی، حسین؛ پرتوی، پروین (1395)، سازوکارهای تحقق منفعت عمومی در طرحهای موفق توسعه شهری در جهان با تأکید بر نظریههای شهرسازی نیمه دوم سده بیستم، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی شهری، دانشگاه هنر تهران
- کاظمی، سید علی اصغر (1374)، روش و بینش در سیاست: نگرش فلسفی، علمی و روششناختی، تهران: دفتر مطالعات سیاسی و بینالمللی امور خارجی
- وثوقی، منصور؛ فدائی، ایمان (1395)، کنکاشی در خصلتهای آگاهی اجتماعی از رهگذر مفهوم (کنش اجتماعی)، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
- Alexander, E. R (2002), The Public Interest in Planning: From Legitimation to Substantive Plan Evaluation, London: Thousand Oaks, CA and New Delhi, 1(3): 226–249
- Bivins T. H (1993), Public Relations, Professionalism, and the Public Interest, Journal of Business Ethics, 12(2): 117–26
- Block, N (1995), On a Confusion about a Function of Consciousness, Behavioral and Brain Sciences, 18 (2): 227-287
- Campbell, H., Marshall, R (2002), Utilitarianism's Bad Breath? A Re-Evaluation of Public Interest Justification for Planning, London: Thousand Oaks, CA and New Delhi, 1(2): 163–187
- Denzin, N. K. ; Lincoln, Y. S. , (2000), Handbook of Qualitative Research,2nd ed., Thousand Oaks, CA: Sage
- Expert Committee on Compensation and Betterment (1942), Final Report, London: HMSO.
- Flathman, R. E (1966), The Public Interest: An Essay Concerning the Normative Discourse of Politics, New York: Wiley
- Guthrie, G (2010), Basic Research Methods: An Entry to Social Science Research, California: Sage Publication, Inc.
- Laverty, S. M (2003), Hermeneutic phenomenology and phenomenology: A Comparison of Historical and Methodological Considerations, International Journal of Qualitative Methods, 2(3): 21- 35
- Martinson, D. L (1990), Difficult As It Is to Define, Ethical Public Relations Practitioners Must not Ignore The Public Interest, The Journal of Mass Media Ethics, 10(4): 210–223
- Nagel, T (1974), What Is It Like to Be a Bat?, The Philosophical Review, 83 (4): 435-450
- Neuman, W. L (2000), Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th edition, Boston: Allyn and Bacon
- Procter, P (2016), Cambridge International Dictionary of English
- Stoker, K., Stoker, M (2012), The Paradox of Public Interest: How Serving Individual Superior Interests Fulfill Public Relations' Obligation to the Public Interest, Journal of Mass Media Ethics: Exploring Questions of Media Morality. 27(1): 31-45
- Webster, Merriam (2016), The Merriam-Webster Dictionary